Újabb világbajnoki cím és bronzérem
Vadnai Benjamin és Jonatán
|
|
Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy az erôsen szezonális sportágunkban miért kell hónapról hónapra azonos terjedelemben írnunk? Ilyenkor télvíz idején ugyanis uborkaszezon van. Annak ellenére, hogy mindig meg tudtuk értelmesen tölteni a lapot, mégis azaz ember érzése, hogy az ilyenkor bekerülô cikkek, a szezonban fontos események részletes taglalásától veszi el a helyet. Lehet, hogy értelmesebb lenne nem havi, hanem éves oldalszámban gondolkodni? Egyetlen oldallal sem szeretnénk megrövidíteni az olvasóinkat, ezért a vékonyabb lapszámok után vastagabbak következnek. Nem túl bonyolult a képlet: 12 x 64 (+ plusz a borítók) jelenik meg egy évben, azaz összesen: 768 (+ 48 borító) oldal. Ezt idén is teljesíteni fogjuk, de úgy, hogy a fontosabb események esetében sem kell a terjedelem miatt megrövidíteni a beszámolóinkat. Idén ilyenbôl jópárat elôre »jósolhatunk«. Régóta szeretnénk a Kékszalagról, ezen belül is elsôsorban a hajóosztályokról részletesebben írni. Ráadásul a hagyományos vs. nyílt vitában már több alkalommal is állást foglaltunk, ezekbôl is kiderült, hogy az eredeti kiírásban megfogalmazottakat tartjuk ma is követendônek, mely szerint a résztvevôk tekintetében semmilyen korlátozás sincs, a versenyt a leggyorsabb hajó nyeri. A hajók fejlôdése, a többtörzsu versenygépek megjelenése miatt azonban egyet kell értenünk a kiíró szándékéval, mely szerint a »klasszikus« hajókat külön is értékeli. A kiírás szerint: „Minden olyan egytestu hajó, amely kiállja a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság elôírásai alapján a 90 fokos döntéspróbát, ezt okmányokkal igazolja és a legénység súlypontja nem helyezôdik a hajótesten kívülre (nem trapézos, nem keretes), hagyományos egytestu hajónak minôsül”. (Persze ezen is lehet vitatkozni, mert e szerint egy idén épített tiszta karbon high-tech egytestu versenyhajó, akár merev szárnyvitorlákkal és a hajót a vízbôl kiemelô svertmegoldásokkal – foilokkal – is lehet klasszikus…) Ezeket a hajókat az abszolút sorrendjük szerint is értékelik, számukra külön díjat alapított az MVSz, a „Balaton 2014. évi Kékszalag Nemzetközi Távolsági Verseny hagyományos egytestu hajók gyôztese” díszkupáját. Ezek szerint idéntôl két versengést is figyelemmel kell kísérnünk, és minderrôl beszámolnunk. Az év másik fontos eseménye a santanderi olimpiai kvalifikációs világbajnokság, ahol két magyar vitorlázó, valamint két szörf versenyzô is eséllyel harcol majd az olimpiai részvételért. Rajtuk kívül is lesznek hazánkat képviselô sportolók a vb-n. Nos, errôl is részletesen szeretnénk írni, illetve a helyszínrôl is beszámolni. Idén is sor kerül fontos nemzetközi versenyre a Balatonon: itt rendezi a Magyar Külker Bank Vitorlás Klub a Meleges 24 osztály Európa-bajnokságát, amelyrôl szintén a helyszínrôl és részletesen fogunk beszámolni. Az év végén pedig összefoglaló gyanánt a fontosabb hazai és nemzetközi eseményeket szakértôkkel közösen elemezzük. Idén a szezon összefoglalója 192 oldalon különkiadásként jelenik meg, jövôre azonban, a 2014-es az egyik téli szám melléklete lesz. A 2013-as sikeres évadot követôen tehát ismét izgalmas év elé néz a magyar vitorlázás. Ezekrôl részletesen olvashatnak az idei Hajó Magazinokban.
|