|
minden hónapban Egy NAUTICA karóra az ajándék
Igazán jó hírrel szolgálhatunk! Legalább fél éven keresztül, a Hajó Magazin digitális kiadásának minden hónap elsô elôfizetôje egy NAUTICA karórát kap ajándékba! A Nautica karórák magyarországi hivatalos forgalmazója felajánlott minden hónap elsô digitális (www.dimag.hu) elôfizetôjének egy-egy NAUTICA márkájú karórát. Az óra típusa hónapról hónapra változhat, és az akció minimum fél évig tart. Az akció keretében nincs sorsolás, nem a szerencsén múlik a dolog. A www.dimag.hu oldalon történt megrendelés ideje - ami automatikusan másodperc pontossággal kerül regisztrálásra - és nem a fizetés idôpontja számít, azonban a megrendelés csak akkor érvényes, ha annak ellenértéke az adott hónapban átutalásra került, vagy egyéb módon ki lett egyenlítve. A szeptemberi és az októberi elsô elôfizetôk egy-egy NAUTICA A12567G típusú karórát kapnak ajándékba. Jellemzôi: dátumos analóg quartz szerkezet, acél tok, kristályüveg, 100 méterig vízálló, bôr szíj, két év garancia. Az óra értéke: 35 900 forint.
|
Horvát Laser Bajnokság Szép magyar eredmények |
|
Jól szerepeltek a magyarok Kastela vizein Laser 4.7 és Laser Radial osztályokban. Népes magyar csapat utazott az Adriára a Split közeli Marina Kastela központtal megrendezett horvát Laser 4.7 és Laser Radial bajnokságra.
|
Egyedül TBS Nagydíj
Ez a verseny - idehaza - semmi máshoz sem hasonlítható. A legnagyobb kihívás. Embernek, hajónak, rendezônek egyaránt. Ez a TBS Nagydíj lényege, ez a regatta errôl szól. Fa Nándor egyik célkituzése valóra vált, épültek és épülnek új hajók, amiket ez a verseny inspirált. De mi lesz a másikkal, mikor lép ki magyar szólóvitorlázó a nemzetközi porondra? Ez még várat magára. Talán a fiatalok között akad valaki, aki ezt megteszi. Érdeklôdô már van.
|
Kategória-gyôztes a WIld joe Barcolana |
|
Barcola egy tengerparti kisváros Trieszt szomszédságában. A Trieszti-öbölben megrendezett ôszi regatta elsô fordulóbójája pont a városka kempingje elôtt van. A Barcolana a világ legnagyobb regattája, már ami az indulók számát illeti. Évtizedek óta meghaladja a résztvevô hajók száma az ezret, idén a becslések szerint 1800 hajó indult, a versenyzôk létszáma úgy ötezer lehet. Pontos adataink nincsenek, de tény, hogy az 1775-es rajtszámot kiadták, 1265 hajó befutott, 28-at pedig kizártak, a többiek nem értek célba. A nézôk számát három-háromszázötvenezerre becsülik.
|
VII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság Kezdet vagy vég?
A kérdés az, hogy ez most vajon a vég kezdete vagy a kezdetek vége? A hét éve indult Tengeri Nagyhajós Bajnokság 2008-ban hetvenhajós létszámot ért el. Idén csak kilenc hajó versenyzett, ám ennek ellenére még az is lehet, hogy most került jó mederbe a dolog. Hogy is van ez?
|
Egy Rekordverseny története Kenese-Keszthely |
|
Lehóczky Gábor írása a Hajó Magazin 1998 szeptemberi számában jelent meg. A Kenese-Keszthely Rekordverseny a legrégebbi, ma is élô vitorlásverseny hazánkban. Ezen a versenyen a rekordfutás szabályai - a lényegét tekintve - az 1921-es kiírás óta nem változtak, és csak remélhetjük, hogy a jövôben sem fog változni. Az alábbiakban bemutatjuk a verseny második világháborút megelôzô történetét.
|
Kenese-Keszthely Rekord és kísérletek
Van akinek sikerül. A keszthelyi katamarános csapatnak sikerült. Másoknak egyenlôre nem. A Kenese-Keszthely Rekordversenynek ma nincs gazdája. Így azután mindenki akkor és azt csinál, amit csak akar. Minden kontroll nélkül. Akár az is elôfordulhat, hogy valaki autóval teszi meg a távot a két vasútállomás között. A becsületszó ma nem számít bizonyítéknak. Félre ne értsék az érintettek, nem róluk beszélek, de hátha gondol valaki egy merészet.
|
Kaland ÉS TEchnolÓgia Volvo Ocean Race
Mire ezek a sorok az olvasóink kezébe kerülnek, elrajtolt a Volvo Ocean Race mezônye. Amikor írom, persze még mindennek elôtte vagyunk. Október 29-én - egy part menti futammal - kezdetét veszi a verseny, majd november 5-én útra kelnek az Atlanti-óceánon a tíz kikötôt meglátogató és eközben a világot bejáró földkerülô verseny hajói. Csak hat hajó viaskodik egymással a 38 éves történetre visszatekintô Volvo Ocean Race aktuális szakaszain, ám a hajók és csapataik minôsége ezúttal is kiélezett és izgalmas versenyeket ígér.
|
La Charante Maritime Bahia - Transat 6.50 R-betusök elônyben |
|
Magazinunk megjelenésekor még zajlik a kis hajókkal vívott transzatlanti verseny második szakasza. Ezúttal az elsô, a Madeira szigetéig tartó elsô szakasz eseményeirôl számolunk be, amely az élen Rogues, Raison és Riechers változatos viadalát hozta.
|
Audi TP52 világbajnokság Duplázás |
|
Az Audi MedCup utolsó futama után - immár hagyományosan - egy hónapon belül megrendezik az osztály világbajnokságát. Negyedik éve ez a szokás, és úgy tunik ezt a játékot a Quantum Racingnek találták ki. Az amerikai hajó 2008 után újra duplázott, vagyis az Audi MedCup sorozat után a világbajnokságot is megnyerte.
|
A Balaton fôvárosa Keszthely
Keszthely státusa egyedi, különleges. Az egyetlen nagyobb hely a Balatonnál, ami nem Somogy vagy Veszprém megyéhez tartozik, hanem Zalához. A Balaton vége, de onnan nézve persze a kezdete. Az itt élô emberek így is gondolkoznak, szeretik városukat. A Balaton számtalan tájegysége közül talán a Keszthelyi-öböl különbözik leginkább a többitôl. A tónak ez a része sokkal ôsibb, eredetibb táj, mint a többi. Ez a gyönyöru város, amely történelmével kulturális értékeivel, a Festeticsek örökségével az egyetlen olyan település a Balaton parton, amely városi múlttal rendelkezik...
|
Hajóbemutató Bojer Nano
A Bojer yacht semmi mással nem téveszthetô össze. Egy - úgy hozzávetôleg négyszáz éves - velünk élô hajós legenda. A szakemberek és a hajózással foglalkozó történészek szerint a világ elsô jachtja. A Bojer koncepció Hollandiában született. Eredetileg csatorna hajó volt, amely partmenti hajózásra is használtak. Halászhajónak, illetve teherszállítási céllal épült a régi szép idôkben, a 17. században. .
|
Autóbemutató BMW 640i
Monte-Carlo vagy Beverly Hills a természetes közege a BMW 6-os kabriónak, nálunk azonban - finoman fogalmazva is - feltunô jelenség. A 35 milliós autó sok mindenre alkalmas: száguldásra, felvágásra, sôt, még közlekedni is megfelel, de kiváló arra is, hogy kivívjuk embertársaink ellenszenvét.
|