Dockyard Bajnokok Bajnoksága
Majthényi Szabolcs újra
2011. április 8-11. között Balatonkenesén rendezte a Kenese Marina-Port VSE a Dockyard Bajnokok Bajnokságát a Hajó Magazin Kupáért. A viharos szél miatt a pénteki és szombati versenynap vitorlázás nélkül telt. A vasárnapi döntőben végül öt egység versenyzett a J24-es hajókkal a 2010-es Bajnokok Bajnoka címért.
|
Magyar vitorlázók külföldön
A sikerek folytatódnak
2010-ben a magyar versenyzők - különösen az utánpótlás korosztályokban - szinte folyamatosan szállították a jobbnál jobb eredményeket. Az eddigi tavaszi nemzetközi versenyekről érkező hírek alapján úgy tunik: idén is el leszünk kényeztetve.
|
Öreg, 1926-2011
Berta Lajos
"Ha összegzem az életemet, akkor - a Hajógyáron kívül - a Meteor-MTK-ban harminchárom év alatt építettem vagy negyven hajót és jégvitorlásokat.
Nyertem Kékszalagot, Harmincas Bajnokságot, Balaton Kupát, sok versenyt.
Felépítettem a házamat. Mindehhez harmonikus családi háttér kellett, amit feleségem, Muci biztosított.
Mindig együtt volt az egész család. A fiam a munkámban és a versenyzésben is segített, nem egyszer volt legénységem. Közösen építettük a házunkat, és olyan lett, hogy az egész család együtt lehet.
Öröm látni, ahogy a szép unokáim játszanak a kertben, és egyre nagyobbak lesznek. Remélem, hogy ők is úgy megszeretik a vitorlázást és a Balatont, mint én, mert ennél nincs szebb a világon.
Nagy eredménye ez az életemnek."
Berta Lajos
|
ISAF World Cup Series
Három forduló után
A 2010-2011-es ISAF Világkupa sorozat harmadik versenyére, első európai eseményére került sor Palma de Mallorcán. A verseny rangjának megfelelően hatalmas mezőny gyult össze. Tíz olimpiai hajóosztályban (beleértve a paralimpiai 2.4-est is) küzdöttek a legjobbak. Az olimpia előtti évben, fél évvel a perthi kvalifikációs világbajnokságok előtt a Világkupa versenyek mezőnyében már semennyi töltelék nincs. Ilyenkor már mindenki ott van, aki végighajtotta az elmúlt éveket az olimpiai részvétel elérésére törekedve.
|
Évforduló
Húszéves a Maritime
Beregszászi Katalin és férje 1991-ben azért alapították a Maritime Kft-t, hogy Kati többet lehessen az akkor hároméves lányával és otthon dolgozhasson. Ettől kezdve a közös hobbi, a hajózás lett Katalin szakmája. Házuk garázsában indult az üzlet, a tetőtér volt az iroda, az udvaron álltak a csónakok, hajók. A mindenre elszánt hajósok már ott, az eldugott budakalászi családi házban megtalálták őket.
|
Mond, mit ér?
A Karbon
Az előző számunkban írtunk a karbonról és a belőle épülő hajókról. Egy témát azonban következetesen kerültünk, nevezetesen az árbocét. Ennek oka, hogy ez külön is megér egy misét. Árbocot manapság is lehet másból készíteni, csakúgy, mint a korábbi néhány ezer évben. De nem érdemes.
|
élménybeszámoló
Ezt nem hagyhattam ki
Vannak született mázlisták. Olyanok, mint a szerzőnk, aki sétál egy - jó, nem akármelyik - kikötőben, és belebotlik egy igazi America's Cup hajóba. Mit belebotlik, vitorlázik is vele. Ráadásul egy párosversenyen. Akkor is izgalmas, ha ez egy fizetős - meglepő, de nem is drága - túra. Egy ilyen alkalmat egyszeruen nem lehet kihagyni. Ez a versenygép még ma is fényévnyi távolságra van az emberek által ismert és kipróbált hajóktól. (a szerk.)
|
Barcelona World Race
Közös sikerek és örömök
A mezőny java teljesítette a feladatot. 14 hajó vágott neki 2010 szilveszterén a földkerülő versenynek, és ha a lapzártánkkor még Rio de Janeiro magasságában járó We are Water, illetve a célhoz közelebb vitorlázó Hugo Boss és a Fórum Marítim Catalá is célba ér, akkor kilencen, vagyis a mezőny kétharmada teljesíti a földkerülést. Nagyon jó verseny kerekedett, ami ismét francia győzelmet, és spanyol sikereket hozott. Hiszen a rendező ország vitorlázói végeztek a második, a harmadik és a negyedik helyen is!
|
Extreme Sailing Series, 2011 - 2. forduló
Ez valóban extrém!
Ilyen lehet a vitorlásverseny, ahogy azt egy marketinges megálmodja. Legyen benne sport, száguldás, dráma. Baleset, amelyben nincsenek komoly sérültek, bár a pakliban még az is benne van. Attól izgalmasabb! Lelkes, nagyszámú, ám fegyelmezett közönség a tengerparton; segítőkész, mosolygós politikusok, városvezetők a vitorláskikötőben, akik szívesen paroláznak a kamerák előtt, és főleg, beletolják az eseménybe a pénzt, a felhajtást. Végül, de nem utolsó sorban, világsztárok, akik mindezt a vízen tökéletesen megvalósítják. Ez mind együtt = Extreme Sailing Series 2011.
|
Hajóbemutató
Bavaria 40 Cruiser
Idén mutatta be a német Bavaria hajógyár a 40-es modelljét. Ezt a hajót - csak úgy, mint a többi megújult típust - a Farr Yacht Design és a BMW Designworks tervezte. Első útján - április hetedikén Balatonlellén - mi is ott voltunk.
|
Formula 18
Az osztály fejlődése
2011. július 1-8. között a Balaton ad otthont a világ legnépszerubb katamarán osztálya, a Formula 18 világbajnokságának. Az előző számban olvasható volt az osztály története, most a hajók fejlődését mutatjuk be.
|
Autóbemutató
Volvo V60 D5 Summum
A V60-as, mint ahogyan azt a fekete párducos reklámban is láthattuk, elsősorban sportkombi. Ezt bizonyítja az is, hogy az S60-ashoz hasonlóan fiatalosabb, lendületesebb és sportosabb formatervvel érkezett, mint a korábbi puttonyos Volvók. Mint minden magára valamit adó sportkombi, a V60-as is kifejezetten jól néz ki hátulról. Akinek pedig kevés az autó sportossága, az választhatja R-Design csomaggal is.
|
Hajóbemutató
Beneteau Flyer 38 GT
2011-ben új osztályt indított a francia óriáscég. A Flyer GT első idényében két modellel indul, a 34-es és 38-as cruiserekkel. Az új Express a cruisers-koncepció mentén halad. Modern, innovatív design, nagy teljesítmény, kényelem a fedélzeten és sok-sok fény. Ideális választás az igényes, sportszerető családok részére, akik kedvelik a kalandot és a felfedezéseket..
|
Hajók - Hajdan
belső égésu motorok
AVilágossá vált, hogy a biztos energia a hajó előrehaladásához az égésből ered és ez az égés a kazánok tuzterében történt. A tuz gőzt fejlesztett és annak a nyomása dugattyún vagy turbinán keresztül forgó mozgássá alakult. Hát ez egy bonyolult folyamat volt, nagy teret igénylő kazánokkal, gőzgépekkel, futőkkel és gépkezelőkkel. Valamit ki kellett találni, így hát ki is találták: futeni a dugattyú felett kell!
|